Schrijven

 

Hoe zorg je ervoor dat laagtaalvaardige klanten jouw schriftelijke documenten begrijpen?

Herschrijf je eigen documenten met de tips:

Schrijf korte eenvoudige zinnen (max 10 woorden).

  • Schrijf directe, actieve zinnen en geef instructies.
  • Zet het onderwerp vooraan in de zin.

Volgens de door u reeds gekende procedure, vragen we u dan wel ons dit schriftelijk te bevestigen, eventueel met opgave van de periode waarop wij u opnieuw mogen contacteren. De nodige registratieformulieren zullen u vervolgens eerstdaags toegestuurd worden.
Bevestig ons dit in een brief. Noteer de datum waarop wij u opnieuw mogen contacteren. We sturen u daarna de nodige documenten.

Zorg voor een eenvoudige en logische structuur en inhoud.

  • Bepaal wat de essentie is voor je doelpubliek.
  • Schrap overbodige informatie.
  • Gebruik witruimte, titels, tussentitels en vraagjes.
  • Gebruik cijfers en schrijf data voluit.

We delen u bij deze mee dat u een afspraak hebt op 28.05.2012 om 10u om alles met u te overlopen en de volgende stappen in de procedure met u te bespreken.

We vragen u deze afspraak na te komen of ons te laten weten als u belet bent, dan kunnen wij in de planning een nieuwe afspraak boeken.

Gelieve het formulier in de bijlage in te vullen ter voorbereiding.

 

Je hebt een afspraak op 28 mei 2012 om 10:00 u.

Wat moet je doen?

• Kom op 28 mei naar -adres -
Vul het formlulier in en neemt het mee
Kun je niet komen?
Contacteer ons op -tel -

Gebruik korte alledaagse of internationale woorden.

We gaan aan de slag, staven, aan de hand van, bv., op de hoogte houden, heden, indien
We starten, bewijzen, met, bijvoorbeeld, informeren, nu, als

Zorg voor een duidelijke vormgeving.

  • Zet belangrijke woorden in vet.
  • Gebruik 1 lettertype.
  • Schrijf woorden niet volledig in hoofdletters.

SLUIT DE DEUR, Contacteer ons op het nummer…
Sluit de deur, Contacteer ons op het nummer …

Controleer met de checklist of je de tips hebt toegepast in je tekst.